Caritas Archidiecezji Częstochowskiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej www.dpsdm.pl

Data publikacji strony internetowej: 2020-03-01.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-03-01.

 

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o  dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Caritas Archidiecezji Częstochowskiej zapewnia przy użyciu narzędzi oferowanych przez rozszerzenia do stron internetowych funkcje: powiększ czcionkę, pomniejsz czcionkę, skala szarości, wysoki kontrast, negatyw, podświetlenie tła, podkreśl linki, czytelna czcionka, reset.

Na tej stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Jeżeli potrzebujesz dostępu do treści, które nie są dostępne dla twoich szczególnych potrzeb, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Na tej stronie internetowej są problemy, które wynikają z niespełnienia wymogów dostępności cyfrowej? Zgłoś to do Karoliny Kozłowskiej, e-mailowo —dostepnosc@caritas.czest.pl lub telefonicznie — 506 394 560.

W zgłoszeniu podaj:

  • swoje imię i nazwisko;
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail);
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść;
  • opis, na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

 

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością 

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści według Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Prezesa Zarządu PFRON (hiperłącze do https://www.pfron.org.pl/aktualnosci/szczegoly-aktualnosci/news/jak-korzystac-z-prawa-do-dostepnosci/). Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań związane z dostępnością cyfrową, możesz zgłosić je do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

Budynek Domu Pomocy Społecznej, ul. Ogrodowa 28, 42-202 Częstochowa

  1. Budynek zlokalizowany jest z przodu posesji, pod adresem: Ogrodowa 28 w Częstochowie, do której prowadzi brama wjazdowa od ul. Ogrodowej oraz furtka z domofonem. Do budynku Domu Pomocy Społecznej prowadzą 2 wejścia: J, K. Wejście J  znajduje się od frontu budynku. Wejście K znajduje się z tyłu budynku. Wejście oznakowane literą J jest wejściem głównym dla gości Domu Pomocy Społecznej. Do wejść J i K prowadzą schody. Do wejść J i K  prowadzą również podjazdy dla wózków o niskim kącie nachylenia.
  2. Budynek jest piętrowy. Składa się z piwnicy, parteru, I piętra i II piętra. Wewnątrz budynku są schody oraz winda. Przed wejściami J i K znajdują się dzwonki do drzwi. Przy drzwiach głównych J znajduje się portiernia, w której w godzinach pracy od 8 do 15 dyżuruje pracownik.
  3. Dla osób na wózkach dostępne są: korytarz, wszystkie pomieszczenia biurowe znajdujące w budynku, w których świadczą usługi pracownicy, sala rehabilitacyjna, pokoje dla mieszkańców, świetlica, toalety. Niedostępne dla osób poruszających się na wózkach jest pomieszczenie: piwnica
  4. Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na każdym piętrze budynku.
  5. Przed budynkiem wyznaczono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
  6. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
  7. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
  8. Z tłumacza polskiego języka migowego można skorzystać po wcześniejszym zgłoszeniu potrzeby do Karoliny Kozłowskiej, e-mailowo: dostepnosc@caritas.czest.pl Usługa jest dostępna w godzinach pracy Caritas. Usługa jest bezpłatna dla osób głuchych.

Aplikacje mobilne

Nie prowadzimy aplikacji mobilnych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji: 2020-03-30.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-28.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Caritas Archidiecezji Częstochowskiej.

Informacje dodatkowe

Dokonano przeglądu i aktualizacji deklaracji w dniu 2024-03-29.